-->

Advérbios de Complemento em Inglês

Responsive Ad Here
INGLÊS, ADVÉRBIOS, COMPLEMENTO
After a negative clause [Depois de uma clausula negativa], a comparison with as or like [uma comparação com “as” ou “life”] usually refers only [apenas se refere] to the positive part [a parte positiva].

I don’t smoke, like Jane. (Jane smokes.) [Eu não fumo como Jane (Jane fuma)]
I am not a Conservative, like Joe. (Joe is a Conservative.) [Eu não sou um Conservador como Joe. (Joe é um conservador)]
I am no orator, as Brutus is. (Shakespeare, Julius Caesar) [Eu não sou um orador como Brutus. (Shakespeare, Julius Caesar)]

Before a negative clause [Antes de uma clausula negativa], the comparison refers [a comparação se refere] to the whole clause. [a inteira clausula]

These adverbs say [Esses adverbios mostram] how completely [quão completo] something happens or is true [algo acontece ou é verdade].

Examples: completely, practically, almost, nearly, quite, rather, partly, sort of kind of more or less, hardly, scarcely.

auxiliary verb + adverb

I have completely forgotten your name. [Eu esqueci completamente seu nome] Sally can practically read. [Sally pode praticamente ler]

am/are/is/was/were + adverb

It was almost dark. [Já é quase noite] The house is partly ready. [A casa está quase pronta]

adverb + other verb

I kind of hope she wins. [Eu meio que espero que ela vença] It hardly matters. [Nem importa]


Responsive Ad Here

Professor particular

Tenha aulas exclusivas, com professor particular por 25 reais hora/aula. Contato: edu.galvao.junior@gmail.com