-->

Pay for sth (Pagar por algo) — Phrasal Verbs

Responsive Ad Here

Pay for something (Pagar por algo)

To be punished for doing something bad to someone else, or to suffer because of a mistake you have made. [Ser punido por fazer algo ruim a alguém, ou sofrer por causa de um erro que você cometeu]

He stopped me from getting that job and I'm going to make him pay for it. [Ele me impediu de conseguir aquele emprego e eu vou fazê-lo pagar por isso]

I didn't bother having the car checked, a mistake for which I paid dearly. (= a mistake which caused me a lot of problems) [Eu não me importo em ter o carro confiscado, é um erro pelo qual eu tenho que pagar caro (= um erro que me causou um monte de problemas)]

Fonte: Cambridge International Dictionary of Phrasal Verbs
Responsive Ad Here

Professor particular

Tenha aulas exclusivas, com professor particular por 25 reais hora/aula. Contato: edu.galvao.junior@gmail.com